Friday, November 2, 2012

UWP: ROBERTO ERTA




















My name is Robert Erta, born in Castelnuovo ne'Monti - Reggio Emilia (Italy) in 1966 and now live in Bagnolo in Piano.
I started scuba diving in 2000, where I obtained the first certified PADI.
I was immediately fascinated by the sea from his life, I have continued with the certificates to the Padi Rescue Diver.

In 2005 I bought a small compact camera beginning to take their first shots. The passion continued and in 2010 I bought my first entry-level SRL frequenting the first course in underwater photography in Rapallo (Italy).

The rewards came participating in some Photo Contest:
2011 seconds place of the Photo Contest Subsenzafrontire - Milan;
2012 seconds to the place Photo Contest of the city of Siena.

Loving the sea I share with his wife, my most fond fans, the passion for diving and photography.

Since 2000 I dived in Italy, Egypt, Spain, Indonesia, Malaysia, Philippines, Papua New Guinea, Micronesia, Oman, Saudi Arabia and Sudan.

Equipment used: Canon 1000D Nimar housing, two flashes Sea & Sea YS110, Canon 60mm Macro, Tokina 10-17mm.



ITALIANO
Mi chiamo Roberto Erta, sono nato a Castelnovo Ne'Monti – Reggio Emilia (Italy) nel 1966 e ora vivo in Bagnolo in Piano.
Ho cominciato l'attività subacquea nel 2000, in cui conseguo il primo certificato Padi.
Sono rimasto subito affascinato dal mare a dalla sua vita, ho proseguito con i certificati fino al Padi Rescue Diver.

Nel 2005 ho acquistato una piccola macchina fotografica compatta cominciando a fare i primi scatti. La passione è proseguita al punto che nel 2010 ho comperato la mia prima entry-level SRL facendo il primo corso di fotografia subacquea a Rapallo (Italy).

Le soddisfazioni sono arrivate partecipando ad alcuni Photo Contest:
2011 secondo posto al Photo Contest di Subsenzafrontire – Milano;
2012 secondo posto al Photo Contest della città di Siena.

Appassionato della conoscenza del mare condivido con la moglie, la mia fans più accanita, la passione delle immersioni e della fotografia.

Dal 2000 ad oggi mi sono immerso in Italy, Egypt, Spain, Indonesia, Malaysia, Philippines, Papua New Guinea, Micronesia, Oman, Saudi Arabia and Sudan.

Equipment used: Canon 1000D Nimar housing, two flashes Sea & Sea YS110, Canon 60mm Macro, Tokina 10-17mm.